McDonald's назавжди піде з Росії, через 30 років як відкрив перший магазин

McDonald's продає свої магазини та веб сайти та назавжди піде з Росії.

McDonald's назавжди піде з Росії, через 30 років як відкрив перший магазин

McDonald's заявив, що назавжди залишить Росію через більш ніж 30 років як відкрив свій перший ристоран і почав продавати свої ресторани.

 Цей крок було зроблено після того, як у березні компанія тимчасово закрила 850 торгових точок.

 Гігант фаст-фуду заявив, що ухвалив рішення через «гуманітарну кризу» та «непередбачуване операційне середовище», викликані війною в Україні.

 Відкриття першого ресторану «Макдоналдс» у Москві 1990 року стало символом спаду напруженості часів холодної війни.

 Через рік розпався Радянський Союз, і Росія відкрила свою економіку для компаній із Заходу.  Однак після більш ніж трьох десятиліть це одна з зростаючої кількості корпорацій, що відмовляються від того щоб їхні заклади працювали в Росії.

"Це складне питання, яке не має прецедентів і має серйозні наслідки", - сказав виконавчий директор McDonald's Кріс Кемпчинскі у зверненні до персоналу та постачальників.

 "Хтось може заперечити, що забезпечення доступу до їжі та збереження зайнятості десятків тисяч простих громадян - це, безумовно, правильно", - додав він.

 «Але неможливо ігнорувати гуманітарну кризу, спричинену війною в Україні. І неможливо уявити, що «Золоті арки» являють собою ту саму надію та обіцянку, які привели нас до виходу на російський ринок 32 роки тому».

McDonald's заявив, що продасть всі свої сайти місцевому покупцю і почне процес «деархівації» ресторанів, який включає видалення своєї назви, брендингу та меню. Він збереже свої товарні знаки у Росії.

 Мережа заявила, що до її пріоритетів входить забезпечення того, щоб її 62 000 співробітників у Росії продовжували отримувати зарплату доти, доки не буде завершено будь-який продаж, і щоб у них була «майбутня робота з будь-яким потенційним покупцем».

 McDonald's заявив, що спише витрати у розмірі до 1,4 млрд. доларів (1,1 млрд. фунтів стерлінгів), щоб покрити вихід зі своїх інвестицій.

Це справді кінець епохи. Я стояв у черзі, коли в січні 1990 року на Пушкінській площі в Москві відкрився перший російський Макдональдс ще в СРСР.

 Біля входу в ресторан було так багато людей, що потрібно три години, щоб потрапити всередину. Зате якесь хвилювання.

 Ці американські гамбургери, картопля фрі та пироги були символом того, що Москва зближується із Заходом. Гаряча їжа допоможе покласти край холодній війні.

 Це дуже різні часи. Росія та Захід втратили інтерес один до одного.

 Напад Росії на Україну викликав міжнародне засудження та санкції, перетворивши Москву на ізгоя.

 Тим часом Кремль, як завжди, показує пальцем назад, звинувачуючи Захід у змові з метою краху Росії.

 Ще в березні багато міжнародних компаній оголосили, що призупиняють роботу в Росії, сподіваючись, що ситуація вирішиться сама собою, і вони зможуть знову відкритися.

 Але рішення McDonald's продати і відмовитися від продажу показує, що гігант швидкого харчування визнає, що ситуація не повернеться до норми, і те, що Кремль називає його «спеціальною військовою операцією» в Україні, змінило ситуацію в довгостроковій перспективі.

 Біг-Макі – це лише початок. Я передбачаю, що ми побачимо набагато більше світових брендів, які залишають Росію.

До відкриття McDonald's у Москві 1990 року вишикувалися черги з росіян, які бажають спробувати американську мережу швидкого харчування.

Цей крок був зроблений після того, як Renault оголосила про продаж свого бізнесу у країні.  Французька фірма заявила, що її 68% акцій автовиробника «АвтоВАЗ» буде продано російському науковому інституту, а її акції у «Рено Росія» перейдуть до міста Москви.

 Москва заявила, що російські активи Renault стали державною власністю, що стало першою націоналізацією великого іноземного бізнесу після вторгнення в Україну.

 Минулого року на Росію та Україну припадало близько 9% світових продажів McDonald's.

108 ресторанов сети в Украине остаются закрытыми из-за конфликта, но компания продолжает выплачивать полную заработную плату всем своим сотрудникам.

Первоначально McDonald's подвергался критике за медлительность с прекращением своего бизнеса в России, а некоторые призывали к бойкоту компании, прежде чем она приостановила свою деятельность в марте.

Сотни международных брендов, в том числе Starbucks, Coca Cola, Levi's и Apple, покинули Россию или приостановили продажи там после того, как страна вторглась в Украину в феврале.

Другие фирмы, в том числе Burger King и Marks and Spencer, заявляют, что не могут закрыть магазины из-за сложных франчайзинговых сделок .